Hastane Kalite Politikamız
17 Mayıs 2024

Kalite Politikası

ü  Akdağmadeni Şehit Sinan Babacan Devlet  Hastanesi Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “şaşırtan hizmet sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar.

Bu anlamda;

Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir.

ü  Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.

Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.

Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Akdağmadeni Devlet Hastanesi Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.

ü    Sunmuş olduğumuz tüm hizmetlerde, hasta odaklı, güvenilir, bütüncül yaklaşıma bağlı, bilimsel ve etik standartlara uygun, sürekli iyileştirmeye dayalı, hasta ve hasta yakınına yönelik eğitim ihtiyaçlarını karşılayan, duyarlı ve iyileştirici bir ortam sunan ve bakımda mükemmelliği hedefleyen tıbbi bakım hizmetleri sunmak.

 

ü    İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri mevzuatlarına uygun, iş güvenliği kültürünün sürdürülebilir ve nitelikli gelişimi için çalışanlarımızın sağlığını ve güvenliğini tehdit eden faktörleri belirlemek, ortamdan kaynaklı enfeksiyonlardan korunmalarına yönelik önlem almak, sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak.

 

ü    Hasta hakları mevzuatına esas alarak hastanemizde sunmuş olduğumuz hizmetlerde hasta ve hasta yakınının süreçlere katılımını sağlamak, dilek öneri ve şikâyetlerini değerlendirerek hasta memnuniyetini artırmak. Hasta memnuniyet düzeylerini belli aralıklarda ölçmek ve gereken iyileştirmeleri yapmak.

 

ü    Bakanlığınızın yayınladığı klinik rehberlere uygun olarak tetkik istemlerin yapılmasını sağlamak, tetkik hizmetlerinin etkin ve verimli yürütülmesini sağlamak, tetkiklerin en kısa sürede tamamlanmasını sağlamak.

 

ü    Kurumumuzca gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde uygulanan programlarımız ile toplumsal farkındalık yaratarak, sağlık düzeyinin yükseltilmesinde fayda sağlamak.

 

ü    Anne ve bebek sağlığı için, eğitim, bakım ve sunulan hizmetleri en üst düzeye taşımak, hastalarımıza normal doğuma yönlendirerek hastanemizde gerçekleşen primer sezaryen oranının Türkiye ortalamasının ve kurumumuzun bir önceki dönem değerinin altında olmasını sağlamak, normal doğum ve sezaryen sonrası anne ve bebeklerin yeterli süre tıbbi takip altında kalmasını sağlamak.

 

ü    Bilimsel gelişmelere uygun etkin ve etkili sağlık hizmeti sunmak için çalışanlarımıza sürekli eğitim desteği sağlamak, çalışanlarımızın memnuniyet ve motivasyon düzeylerini yükseltmek için çalışmalar yapmak, çalışan memnuniyet düzeyini belli aralıklarda ölçmek ve gereken iyileştirmeleri yapmak.

 

ü    Sunmuş olduğumuz hizmetler ile ilgili tüm mevzuat ve standartlara uyum sağlamak, çalışanlarımızda kurum kültürü oluşturmak. Hizmetlerimizi değerlendirerek tüm çalışanların katılımını esas alarak sürekli ölçüm ve iyileştirmeyi hedeflemek sürekli iyileştirme faaliyetlerinde bulunmak.

 

ü    Klinik rehberlere uygun ilaç kullanımını sağlayarak antibiyotik reçete oranının Türkiye ortalaması ve bir önceki dönem değerinin altında olmasını sağlamak.

 

ü    Bilgi güvenliği yönetim sistemi ile ilgili tüm mevzuatları uygulayarak, tüm çalışan ve paydaşlarla birlikte bütüncül bir yaklaşımla, riskleri yönetmek ya da etkisini azaltmak.Siber saldırı durumlarına hazır olmak ve hizmetin aksamamasını sağlamak.

 

ü    SWOT analizleri yaparak yön verdiğimiz amaç, eylem, hedef ve planları belirli dönemlerde güncelleyerek, stratejik kararlarımızı tekrar gözden geçirmek değerlendirmek.

 

ü    Yıl içerisinde kısa-orta vade planlarımızı gerçekleştirebilmek ve tamamlayabilmek için gerekli çalışmalar ı yürütmek. Uzun vade planlarımız için de gerekli çalışmaları yaparak, çalışmalar için gereken proje ve desteği sağlamak.

 

ü    Kurumumuzun vizyon misyon ve değerlerinden ödün vermeden; sürekli eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinde bulunan, hizmette üst düzey sağlık standartlarını yakalayan, gelişmenin yazılı, ölçülebilir ve kanıta dayalı olmasını sağlayan, mevzuatlara bağlı, etkili ve verimli sağlık hizmeti sunmayıtaahhüt ediyoruz.

 

MİSYONUMUZ

Hasta, çalışan güvenliğini ve memnuniyetini esas alarak; mevzuatlara ve Sağlıkta Kalite Standartlarına uygun, doğru, güvenilir ve güler yüzlü sağlık hizmetinin verilmesi, sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesidir. 

 

 

VİZYONUMUZ

Uluslararası kalite standartlarının çalışanlar tarafından benimsendiği, bölgede fark yaratan uygulamalarıyla öncü,bilgi teknoloji kullanımı ile sağlık hizmeti sunumunda referans gösterilen, evrensel düzeyde kabul gören araştırmalar üreten ve nitelikli sağlık eğitiminin en üst düzeyde verilmesini sağlayarak bilimsel, akılcı ve uluslararası düzeyde bir üniversite hastanesi olmaktır.

 

DEĞERLERİMİZ:

·        Ulaşılabilirlik

·        Güler yüzlülük

·        Saygınlık

·        Hijyenik ortam

·        Hasta mahremiyeti

·        Etkili iletişim

·        Takım çalışması

·        Hasta ve çalışan güvenliği

·        Kalite ve sonuç odaklılık

 

HEDEFLERİMİZ:

·        Sağlık hizmetleri kapsamında Sağlıkta Kalite Standartlarının tüm hastanede uygulanmasını sağlamak.

·        Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanmak.

·        Hasta ve Çalışan Güvenliğine uyumlu hastane altyapısı ve konforu ile nitelikli sağlık hizmet sunmak.

·        Hedeflere ulaşmak amacıyla hizmetlerin sürekliliğini ölçmek.

·        Kalite Yönetim Sistemini sürekli gözden geçirmek, geliştirmek ve iyileştirmek.

·        Kalite yönetimi konusunda değişim ve gelişmelere paralel olarak hizmet kalitesinde sürekliliğin sağlanması amacıyla personelin sürekli öğrenmesine yönelik bir sistem geliştirilmesiyle personel niteliği yükseltilerek hizmet kalitesinde mükemmelliğin yakalanmasına çalışmak.

·        3 (üç) ayda bir Bina Turları yaparak analiz sonuçlarına göre uygunsuzlara yönelik iyileştirme yapmak.

·        Yılda 2 (iki) defa Öz Değerlendirmeler yaparak analiz sonuçlarına göre uygunsuzlara yönelik iyileştirme yapmak.

·        Kurumsal Amaç, Hedef ve Eylem Planının yılda 2 (iki) defa değerlendirmesini yapmak.

·        Klinik Kalite Ölçme ve Değerlendirme Rehberi doğrultusunda ilgili sağlık olgularının bölüm kalite sorumlusu tarafından takibinin yapılması, veri kalitesinin iyileştirilmesi ve uygunsuzluk durumunda iyileştirme çalışmalarının yapılmasının sağlanmak.

·        Hastanemiz Eğitim Planı doğrultusunda zorunlu eğitimlerin, hizmet içi eğitimlerinin, İSG

       eğitimlerinin ve Hasta- Hasta Yakını Eğitimlerinin yapılmasını sağlamak.

·        Kalite Göstergeleri ve Klinik Kalite Göstergeleri ile ölçme, değerlendirme ve iyileştirme çalışmalarının başlatılmasını sağlamak.

·        Personelin çözümün bir parçası olduğu anlayışını tüm çalışanlara benimsetmek.

·        Hizmet sunumundaki görevlilere, kalitenin geliştirilmesinin bütün personelin işi olduğu anlayışı ve yaklaşımını benimsetmek.

·        Kalite göstergeleri ve Klinik Kalite Göstergeleri ile ölçme ve iyileştirme mekanizmalarını kullanarak personeli sürekli eğitmek.

·        Hasta haklarını gözetmek ve hasta memnuniyetini artırmaya yönelik faaliyetler gerçekleştirmek.

·        Sağlıklı Çalışma Yaşamı kapsamında hastanemizde çalışan güvenliğini sağlamak.

·        Sağlıkta Kalite Standartları Göstergelerin İzlenmesi kapsamında takip edilmesi gereken göstergelerin, birim kalite sorumluları tarafından takibi, sonucu ve analizinin yapılmasını sağlamak ve bu kapsamda tüm gösterge yönetimi verilerinin doğruluğunu ve sistematik girişini sağlamak.

·        Hastane yetkinlik ihtiyaçlarının göz önünde bulundurularak özellikli birimlerde çalışan personellerin yetkinliklerinin artırılmasının sağlanması ve bu kapsam da sağlık çalışanlarına yönelik mesleki sertifikasyon sayısını arttırmak.

·        Tıp etiğinden ve yasal mevzuatın gereklerinden ödün vermemek.

·        Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS)’nde hastalara ait sağlık kayıtlarının kurumsal düzeyde bilgi mahremiyetini sağlamak. 

·        Tüm sağlık hizmeti süreçlerinde hastanın mahremiyetini sağlamak.

·        Personelin katılımı sağlanarak ekip ruhu oluşturacak planlama ve uygulamaları gerçekleştirmek.

·        Hastanemizde fiziki alan yetersizliği olan hizmet birimlerinin yapılacak düzenlemeler ile uygun

       alanlara taşınmasını sağlamak.

·        Personel temin planı doğrultusunda idari ve sağlık personel sayısını yeterliliğini değerlendirmek.

·        Hasta mahremiyetini her koşulda korumak.

·        Hastanemizde bilgi mahremiyetini sağlamak.

·        Yatan hastaların bakım ihtiyaçlarının bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilmesini sağlamak.

·        Atıkların kaynağında ayrıştırılması sağlanmalıdır.

·        Hastaların hizmete erişimini kolaylaştırmak üzere hastanede yönlendirme hizmeti verilmesini sağlanmak.

·        Hasta Haklarının takibinde ve çözümünde başlatılan iyileştirme faaliyetlerini takip etmek.

·       Tıp alanındaki günlük gelişmeleri yakından takip ederek bilgi ve teknolojiyi kullanmak.

·        Hastanemizde Kalite Kültürünün oluşturulmasını sağlamak.

·        Özellikli birimler için uygun fiziki ortamın sağlanmaya çalışılması.

·        Kaliteli hizmeti toplumun geniş bir kesimine sunmak.